ANA SAYFAAna Sayfa  BİZE ULAŞINİletişim Bilgileri
   ABOUT USAbout Us    FACEBOOK TWITTER YOUTUBE

19 KASIM 2018 , PAZARTESİ

BAĞLANTILARBağlantılar SİTE HARİTASISite Haritası SİTE İÇİ ARAMASite İçi Arama

TMMOB


JFMOBİS ÜYELİK İŞLEMLERİ


Üye Girişi yaparak kendinize ait iletişim, nüfus, eğitim vb. bilgileri görüp, bu bilgilerin yanlış veya eksik olanlarını düzenleyebilir, aidat borçlarını ödeyebilirsiniz.

Adana  Antalya  Bursa  Denizli  Eskişehir  İstanbul  İzmir  Kocaeli  Sakarya  Samsun Trabzon 

 

      Tescilli Şirketler

»Tescilli Şirket Listesi

»Asgari Birim Fiyat Listesi

      Çalışmalarımız

»Haberler

»Duyurular

»Basın Açıklamaları

»Görsel Basında Odamız

»Yazılı Basında Odamız

»Oda Görüşleri

»Oda Güncesi

»Genç JFMO

»Yitirdiklerimiz

 

      LPG Sorumlu Müdür

»Sık Sorulan Sorular

»Belge Örneği

»Sözleşme Örneği

»Yönetmelik

»TMMOB Kararı

»Talep Formu

»Taahütname Örneği

 

      Yapı Jeofiziği Tanıtım Videosu

      Yayınlar

 » JEOFİZİK BÜLTENİ

JEOFİZİK BÜLTENİ
SAYI: 2018 / OCAK 78

Tüm Sayılar »

 
 » KİTAPLAR

 
PROF. DR. RAHMİ PINAR KENTLEŞME VEYAPI İNCELEMELERİ ÇALIŞTAYI KİTABI

Tüm Kitaplar »

 
 » JEOFİZİK DERGİSİ

JEOFİZİK DERGİSİ
SAYI: 2016 / ARALIK 1

Tüm Sayılar »

 
 » BALKAN JEOFİZİK

BALKAN JEOFİZİK
SAYI: 2006-2010 9-13

Tüm Sayılar »

 
 

TEKİRDAĞ ÇORLU`DA TREN KAZASI

    Yayına Giriş Tarihi: 10.07.2018  Güncellenme Zamanı: 03.08.2018 10:53:43  Yayınlayan Birim: GENEL MERKEZ  
 

BASINA VE KAMUOYUNA

 

TEKİRDAĞ ÇORLU`DA TREN KAZASI

Tekirdağ`ın Çorlu ilçesinde meydana gelen ve yürek burkan tren kazasında 24 vatandaşımız hayatını kaybetti, 318 vatandaşımız yaralandı.

Zeminin taşıma gücünün zayıf olduğu tarım alanlarından geçen demiryolu hattında, menfez üstüne yapılan dolgunun niteliksiz olması nedeniyle, sel sularının menfez ile tren rayları arasında bulunan zemini süpürmesi ve tren raylarının askıda kalması sonucunda bu elim kaza meydana gelmiştir.

Resmi açıklamalarda, "Kazanın aşırı yağmur yağışları nedeniyle menfez ile ray arasındaki toprağın boşalması nedeni ile meydana geldiği tespit edilmiştir" denilmektedir.

Ancak; tek suçlunun yağmur olduğu söylenemez. Bu kazada da, Alt yapı ve üst yapı çalışmalarında mühendislik hizmetlerine bilimsel ve teknik gerekliliğe önem verilmediği gerçeği ortaya çıkmaktadır. Mühendislik hizmetlerinden, teknik ve bilimden yararlanılmadığı sürece bu ve benzer kazalar ve can kayıpları devam edecektir.

Feci kazanın, tren yolu alt yapısının bakım onarım, yenileme çalışmaları ve denetimin eksikliğinden kaynaklandığı anlaşılmaktadır. Kazanın olduğu demiryolu hattı zeminin taşıma gücünün zayıf olduğu dere yatağı üzerindedir. Burada yapılan çalışmalarda mühendislik hizmeti göz ardı edilmiştir.

Böyle bir demiryolu hattının alt yapı, yenileme-bakım-onarım çalışmalarının teknik gerekliliklere uygun ve daimi olarak yapılması gerekirdi. Demiryollarında günlük kontrol yapan yol bekçileri uygulamasının beş yıl önce kaldırılmış olması da ihmal ve yanlış uygulama olmuştur.

Ulaşım güzergahları yer seçimi araştırmaları kapsamında, demir yolu projelerinin güzergah seçimi, tünel, köprü vb. yol boyu mühendislik yapılarının zemin araştırmalarında jeofizik mühendisliği hizmetlerinden, yapım ve işletme aşamalarında ilgili tüm mühendislik hizmetlerinden yararlanılması gereklidir ve kamu yararınadır.

Bu kazalar kader değildir. Gerekli mühendislik hizmetlerinin alınmaması, denetim eksikliği ve ihmalin sonucudur.

TMMOB Jeofizik Mühendisleri Odası olarak; bu feci kazada hayatını yitiren vatandaşlarımıza Allah‘tan rahmet, yaralılara acil şifalar, yakınlarına ve milletimize başsağlığı diliyoruz.

 

TMMOB JEOFİZİK MÜHENDİSLERİ ODASI

XVII. DÖNEM YÖNETİM KURULU


 

Okunma Sayısı: 80

Tüm Basın Açıklamaları »

 

COPYRIGHT © 2018 TMMOB JEOFİZİK MÜHENDİSLERİ ODASI
MİLLİ MÜDAFAA CADDESİ NO: 10/7 06650 KIZILAY / ANKARA
TELEFON: (+90) 312 418 82 69   FAKS: (+90) 312 418 83 64
e-POSTA:

 

Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME 
 

Key İnternet Hizmetleri Ltd. Şti.